Achtergrond
Uitdaging
Prezzo heeft meer dan 245 restaurants door het hele land, waarvan 200 onder het kernmerk Prezzo en 37 onder het Mexicaanse thematische Chimichanga. De Prezzo restaurantgroep exploiteert ook de ketens Cafe Uno en Cleaver in het Verenigd Koninkrijk.
Prezzo benaderde Planning-inc met een aantal zakelijke en operationele uitdagingen waarvoor ze een datagestuurde oplossing zochten. Een hoofddoelstelling van het bedrijf was het aanpakken van de overweldigende afhankelijkheid van promoties om bezoekers naar restaurants te trekken.
Prezzo realiseerde zich dat ze dit probleem alleen konden aanpakken door gebruik te maken van de beschikbare data en door volledig inzicht te hebben in de eettrends op klantniveau.
Strategisch communicatieprogramma
Ze zagen een kans om van ‘one size fits all' korting over te stappen naar een strategisch gedreven één-op-één communicatieprogramma, waarbij promoties op klantniveau werden beheerd op basis van betrokkenheid en uitgaven.
Het bedrijf was zich er ook van bewust dat het kunnen aangaan van deze fundamentele uitdaging het potentieel zou openen voor een hele reeks zakelijke- en klantinzichten om operationele en klantbeleving beheeractiviteiten te stimuleren.
Prezzo benut het potentieel van de Apteco Marketing Suite™ volledig. De infrastructuur die is gebouwd met Planning-inc, vertegenwoordigt een krachtig platform voor het beheer van klantervaringen dat de toon zet voor het bedrijf in termen van incrementele inkomsten en gasten management.
De Apteco oplossing
Gezien Prezzo's eisen en het potentieel van hun data, stelde Planning-inc een oplossing voor die de belangrijkste activa van de Apteco Marketing Suite™ zou benutten door gebruik te maken van Apteco FastStats®, Apteco PeopleStage™ en FastStats Geo™.
Eenmaal aanvaard door Prezzo, heeft Planning-inc eerst een Single Customer View (SCV) constructie uitgevoerd, waarbij data uit een aantal ongelijksoortige databronnen werden samengebracht. Omdat er geen gemeenschappelijke sleutel in de bronnen te vinden was, werd een geavanceerd matching algoritme ontwikkeld om records effectief samen te combineren uit al deze bronnen.
In de toekomst staat er een heel programma van gedragsgestuurde communicatie op de roadmap voor levering. De mogelijkheden voor targeting zijn eindeloos; cruciaal is dat het bedrijf zich nu in staat stelt zich te concentreren op het beheer van de belangrijkste elementen van de klantervaring.
Resultaat
Bekijk enkele voorbeelden van hoe bedrijven momenteel profiteren van de Apteco Marketing Suite™.
Naadloze integratie met bestaande communicatiekanalen
Omdat e-mail een belangrijk communicatiekanaal voor Prezzo klanten is, is PeopleStage™ naadloos geïntegreerd met de zakelijke e-mail dienstverlener ExactTarget om e-mail ondersteunen.
Multi-channel campagnes ter ondersteuning van de bedrijfsstrategie
De Apteco Marketing Suite™ is zo ontworpen dat PeopleStage™ verschillende benaderingen van targeting kan ondersteunen, waardoor Prezzo marketeers volledige flexibiliteit krijgen om te voldoen aan verschillende campagne selectie vereisten op basis van zakelijke behoeften.
Klantervaring optimaliseren door promoties te beheren met realtime uitvoering
Om de activiteit te optimaliseren en de targeting verfijnder te maken, moest de communicatie een uniek, persoonlijk aanbod bevatten. Met de ExactTarget integratie werkte Planning-inc samen met Prezzo om een aangepaste integratie te creëren die de realtime uitvoering van voucher gestuurde campagnes met gepersonaliseerde 1-2-1-aanbiedingen mogelijk maakte.
Geen onnodige verwerking van virtuele variabelen
De hoeveelheid rijke transactiedata die beschikbaar is, biedt een enorm potentieel voor virtuele variabelen. Planning-inc heeft een aangepaste map met persistente variabelen ontwikkeld waarmee Prezzo marketeers kunnen specificeren welke virtuele variabelen elke keer dat het systeem wordt geïmplementeerd, moeten worden vernieuwd, zonder dat er ontwerpwijzigingen hoeven te worden aangebracht. Dit is cruciaal omdat het volledig geautomatiseerde campagnes mogelijk maakt zonder onnodige verwerking van variabelen toe te voegen die alleen op ad-hoc basis nodig zijn.
De klantcontactstrategie van Prezzo ontwikkelen
Met de gebouwde, geteste en imbedded infrastructuur, wilde Prezzo snel waarde genereren met de nieuw beschikbare data en campagne toolkits. Door een combinatie van visualisaties, waaronder kubussen, grafieken en venn-diagrammen te gebruiken om het bereik en de beschikbare kansen te begrijpen, konden de teams snel geprioriteerde marketingprogramma's bouwen en lanceren.
Gebruikers van de Apteco Marketing Suite™ kunnen gebruik maken van de veelheid aan campagnemateriaal in het aanbiedingsportaal. Al deze complexe functionaliteiten zijn volledig verborgen voor de marketing gebruiker, die gewoon het relevante kanaal hoeft te selecteren en ervoor moet zorgen dat de ID wordt gespecificeerd in de content stap.