Verhoog de sales resultaten
Waarschijnlijk verzamelt jouw bedrijf elke dag data van klanttransacties. Waarom niet de kracht van die transactiedata benutten om meer herhaalbezoeken te genereren en de verkoop te verhogen? Data die bijvoorbeeld is verzameld van klanten van het loyaliteits- of beloningsprogramma, kunnen worden gebruikt om verdere aankopen te stimuleren door middel van gerichte promoties.
Ontwikkel een beter beeld van uw klanten op basis van de activiteiten op alle kanalen en track de individuele waarde in de loop van de tijd. Met Apteco kunt je belangrijke gedragsgroepen identificeren en segmenteren. Verdere inzichten uit jouw data kunnen je helpen te leren wat een klant motiveert om te kopen, en ze vervolgens een best next offer te tonen om de kans op een aankoop te vergroten.
Verbeter de klantervaring die je aanbiedt door deze aan te passen aan de voorkeuren van elk individu. Met Apteco kunt je specifieke online en transactionele activiteiten volgen en evalueren om regelmatige gedragspatronen te identificeren. Op basis van inzichten uit die data kunt je voor elke klant een optimale beleving leveren.
Met Apteco kunt je jouw aanbiedingen afstemmen op elke klant, zodat ze een aanvulling vormen op andere artikelen die ze recentelijk hebben gekocht. Je kunt ook A/B tests toepassen om jouw campagnetactieken te meten en te herhalen. En dat is nog maar het begin van wat je allemaal kunt doen op basis van inzichten uit uw data.
Alleen al in de eerste zes maanden waren de resultaten ver boven verwachting. 60% minder marketingkosten voor deze kopers, 10% besparing op het totale catalogusbudget van Lands' End UK en een verhoogde bijdrage van 23% van deze online klanten.
Lands' End
Werk efficiënter
Het gebruik van post- en verzendservices om jouw bedrijf te runnen, maakt het niet
automatisch gemakkelijk om een goede ROI te behalen. Het is nog steeds logisch om processen waar mogelijk te optimaliseren. Met Apteco kunt je bijvoorbeeld de budgetkosten van de catalogus verlagen door je te richten op degenen die sneller reageren. Je kunt jouw kosten ook stroomlijnen door te bepalen welke prospects de volledige gedrukte catalogus ontvangen versus een versie waarin de hoogtepunten worden getoond. Ten slotte kan jouw postorderbedrijf de efficiëntie verhogen en materialen besparen door items uit twee verschillende delen van het bedrijf te combineren in een postpakket.
Versterk de customer journey
Evalueer data van hoe klanten jouw catalogus en website gebruiken om de effectiviteit van elk contactmoment tijdens de customer journey beter te begrijpen. Je kunt bijvoorbeeld gebruikmaken van het gedrag van online winkelwagentjes en transactiegegevens om een betere intelligentie op te bouwen over recency / frequency / value (RFV), die u helpt de volgende campagne te optimaliseren.
Boost je e-mailmarketing met Apteco
Volg de effectiviteit van je e-mailcampagnes
Ontwerp, automatiseer en verstuur direct vanuit Apteco's marketingplatform responsieve, hypergepersonaliseerde e-mails.
Gerelateerde producten
Apteco marketing software tools helpen je jouw doelgroepen te analyseren.
Apteco Orbit™
Het end-to-end marketingplatform van Apteco, ontsluit al jouw data. Verbind mensen en kanalen, analyseer de data, target nieuwe doelgroepen en manage je campagnes – alles in één intuïtief platform.
Apteco FastStats®
Transformeer digitale en offline databronnen in overzichtelijke visuals die een compleet klantbeeld laten zien. Analyseer zelf de grootste datasets en krijg meer inzicht in de effectiviteit en resultaten van campagnes.
Apteco PeopleStage™
Zet inzichten om in doelgerichte acties. Met onze software kunt u gepersonaliseerde marketingcampagnes creëren, managen en uitrollen over offline en online kanalen.
Wij werken gemakkelijk samen met anderen
Door Apteco software te integreren met uw bestaande martech-stack en ESP, creërt u één versie van de waarheid. Je beschikt zo over betrouwbaardere inzichten voor efficiënte campagnes.