Achtergrond
Uitdaging
Petplan stond voor een aantal enorme uitdagingen na dramatische veranderingen in de regelgeving rondom verzekeringen inzake verwijzingen door dierenartsen. Het was nodig om de impact te begrijpen en om te bepalen wat ze konden doen om het potentiële verlies van business te beperken.
Inzicht in de customer life cycle
De prestaties van de huidige conversies van verwijzingen door dierenartsen waren goed begrijpbaar en voorspelbaar. Maar met de nieuwe regelgeving had Petplan inzicht nodig in hoe een nieuw programma eruit moest zien en hoe het zou kunnen presteren. PetPlan moest de customer life cycle volledig begrijpen en verschillende scenario's voor zakelijke impact creëren. Ze moesten ook in staat zijn de prestaties van het programma te evalueren en eventuele zwakke punten of onderprestaties te corrigeren.
De Apteco oplossing
Toen de wijziging werd aangekondigd, werd een multifunctionele taskforce samengesteld waar het insight team en het FastStats systeem centraal stonden. Petplan's FastStats systeem bevat een schat aan informatie over hun klanten, beleid, claims, gedrag en hun betrokkenheid. En het was deze rijke databron die hen het vertrouwen gaf om de verandering te omarmen en een nieuwe manier te vinden om met dierenartsen en hun klanten in contact te komen.
Compleet overzicht van customer journey
Het insight team was in staat om aan de branche de verschillende soorten klanten via dit kanaal te tonen en de kracht van FastStats om deze klanten te beschrijven, en de technologie hielp de taskforce om de impact van de wijzigingen in de regelgeving te begrijpen. Dit leidde tot het creëren van een complete customer journey met onder meer de tijd om contact op te nemen met potentiële klanten, het te gebruiken kanaal en de hoeveelheid communicatie. Deze inzichten hielpen ook bij het bepalen van de cover ter promotie, de te gebruiken beelden en het niveau van personalisatie dat kan worden ondersteund.
Een goed opgeleid en gepassioneerd insight team, aangevuld met een FastStats systeem, kan zelfs de grootste bedrijven helpen om succesvol te transformeren wanneer ze worden geconfronteerd met externe krachten die een verandering in de manier waarop ze zaken doen vereisen.
Resultaat
Op basis van de informatie die de taskforce en FastStats hebben verstrekt, kon PetPlan de impact van veranderende wetgeving op hun bedrijf begrijpen en inschatten. PetPlan heeft gedetailleerde customer journeys kunnen creëren om relevante marketingcampagnes te leveren en heeft de verkregen inzichten gebruikt om hun marketingaanpak vorm te geven. Het programma dat in lijn met deze inzichten werd ontwikkeld, kon worden gemonitord, getweakt en verfijnd en is een groot succes gebleken. Dankzij het harde werk van de Petplan analisten en hun FastStats systeem zijn de kwaliteit van leads en de conversieratio's aanzienlijk verbeterd.
Petplan had een belangrijke tool om deze uitdaging aan te gaan en dat was hun FastStats systeem en de experts die het begrijpen. Het gebruik van FastStats heeft ons geholpen om een belangrijk zakelijk onderdeel van Petplan te transformeren.
Kate Parker, Senior Marketing Campaign Analyst, Allianz
Kate Parker, Senior Marketing Campaign Analyst, Allianz