Achtergrond
Uitdaging
Adroit werd geselecteerd om het wereldwijde benchmarking project in 2017 op te leveren en te revolutioneren en kreeg de taak om de visie van het project te implementeren, namelijk ‘minder cijfers, meer strategisch en bruikbaar inzicht’, terwijl ook de volgende drie kerndoelen moesten worden bereikt:
- Lever een beknopte en zeer visuele analyse van de deelnemende organisaties en markten om het senior publiek, dat misschien niet allemaal fondsenwervers zijn, te informeren over de belangrijkste trends en om te benadrukken waar de kansen en problemen liggen. Dit onderdeel is gericht op kerninzicht en moet zowel qua inhoud als qua vorm aantrekkelijk zijn.
- Bied een business intelligence oplossing die veilig en op afstand toegankelijk is voor overeengekomen gebruikers om meer inzicht te krijgen via filters die alle beschikbare dimensies uit de datasets weergeven, bijvoorbeeld Source origin, Gift type, Initial value band, betalingsmethode, enz. De voorgestelde oplossing moet gemakkelijk te navigeren zijn en gebruikers met minimale training een intuïtieve gegevensverkenning mogelijk maken.
- Geavanceerde gebruikers toegang geven tot de onderliggende dataset - het doel is om een beperkt aantal geautoriseerde gebruikers met geavanceerde technische en programmeervaardigheden voldoende autonomie te geven om ad-hoc analyses te maken en te reageren op specifieke analyse eisen.
Apteco FastStats® vormt de kern van het project, waarbij alle daaropvolgende toepassingen en analyses worden gevoed vanuit het Apteco Marketing Suite™ systeem.
De Apteco oplossing
Het International Fundraising Leadership Forum neem een licentie voor de Apteco Marketing Suite™ af bij de door Apteco gekozen reseller Adroit.
Veilig data inzien
Adroit kreeg de taak om de visie van het project te implementeren, met name om een beknopte en zeer visuele analyse van belangrijke trends te produceren, een business intelligence oplossing te leveren die veilig en op afstand toegankelijk was voor overeengekomen gebruikers en om geavanceerde gebruikers toegang te geven tot de onderliggende dataset. Eén applicatie, Indigo genaamd, wordt geladen vanuit het FastStats® analysesysteem van Apteco en bevat momenteel niet-persoonlijke data voor 76 miljoen donateurs en meer dan 400 miljoen giften, en is toegankelijk voor de analisten van elke organisatie.
In 2017 betrof het onderzoek meer dan 80 individuele organisaties en markten, waaronder Europese, Aziatische, Noord- en Zuid-Amerikaanse markten, en werden 100 geselecteerde gebruikers toegelaten. Apteco FastStats® vormde de kern van de oplossing.
Resultaat
Bekijk enkele voorbeelden van hoe bedrijven momenteel profiteren van Apteco FastStats®.
Filters en drill-downs voor diepere analyses
Een uitgebreide Excel applicatie was ontwikkeld en wordt rechtstreeks vanuit Apteco FastStats® gevoed. Hierdoor konden gebruikers vooraf gedefinieerde, zeer visuele informatie dashboards knippen en splitsen met een verscheidenheid aan verschillende filters, waardoor beheerders van fondsenwervende programma's meer in detail op de informatie konden inzoomen en waardoor duidelijke bruikbare inzichten en nauwkeurige statistieken in elke markt konden worden geproduceerd.
Ontdek belangrijke inzichten en kansen
Er werd een gedetailleerde analyse gemaakt van wereldwijde trends en trends per land om de belangrijkste trends en kansen te identificeren. De inzichten en analyse voor dit rapport kwamen van informatie rechtstreeks uit het Apteco FastStats® systeem.
+88 meertalige wereldwijde gebruikers
Meer dan 88 meertalige gebruikers, verspreid over de hele wereld, werden opgeleid om Apteco FastStats® te gebruiken. Adroit produceerde meer dan 20 ondersteunende video's met informatieve en 'how to' video's, evenals ondersteunende documentatie handleidingen en webinars.
Diepere analyse en begrip
Met het Apteco FastStats® systeem konden verschillende gebruikersgroepen en fondsenwervende analisten van over de hele wereld veilig en op afstand toegang krijgen tot gegevens en konden ze dieper in de gegevens duiken om meer op maat gemaakte analyses voor hun organisaties te produceren.
De Apteco Marketing Suite is de integrale motor die centraal staat in alle bruikbare strategische inzichten, en speelt nu een cruciale rol bij het vormgeven van de wereldwijde fondsenwervingsstrategie voor al deze grote ngo's met een gecombineerd jaarlijks individueel inkomen van meer dan $3,1 miljard Amerikaanse dollars per jaar.