Protyre en Purple Agency winnen award op Apteco Live

Gepubliceerd: 23 jan 2020

Protyre, de snelstgroeiende banden specialist in het Verenigd Koninkrijk, en Apteco partner Purple Agency zijn trotse winnaars van de Best Use of the Apteco Marketing Suite award van 2019. Meer dan 300 bezoekers van Apteco Live 2019, gehouden in het Royal Institute of British Architects (RIBA) in Londen, kregen de kans om te stemmen op hun favoriete inzending.

Protyre and Purple Agency award winners 2019

Elk van de vijf finalisten nam deel aan een informele netwerksessie tijdens het event in november en gaf korte presentaties voordat de eindstemmen werden uitgebracht. De finalisten van 2019 waren:

English Heritage

Ageas Insurance | R-cubed

Protyre | Purple Agency

Petplan | TAP London

Nisbets | Qbase

English Heritage werd tweede, gevolgd door Nisbets en Apteco premium partner Qbase op de derde plaats.

English Heritage Photo

Nisbets

 

De award is ontwikkeld om het effectieve gebruik van de Apteco Marketing Suite te vieren; om marketingactiviteiten te stimuleren, de klantervaring te verbeteren en om diegenen te belonen die daardoor meetbare voordelen hebben opgeleverd voor hun organisatie. De Apteco juryleden beoordeelden elke inzending en selecteerden de finalisten voordat ze werden beoordeeld door hun peers en de inzending met de hoogste gecombineerde score werd onthuld.

Protyre is geen onbekende van de ‘Best use of …’ awards, ze werden tweede in 2015, toen ze voorspellende modellen ontwikkelden voor bandenslijtage, die een tijdige controle van het loopvlak en vervanging mogelijk maakten via reminders. Deze inzending was bedoeld voor het werk dat gebruik maakt van de Apteco Marketing Suite om de operationele efficiëntie van het gehele end-to-end APK marketingproces te vergroten. Dit project maakte indruk op de juryleden en andere software gebruikers van Apteco omdat het een closed-loop marketingmodel creëerde met FastStats voor analyse en PeopleStage voor campagneautomatisering.

APK promotieaanbiedingen en mailingvolumes werden automatisch aangepast voor elk APK testcentrum, gedurende de 6 weekse multi-stage, multi-channel APK campagnecyclus. De resultaten hadden een positieve impact op drie niveaus: verbeterde operationele efficiëntie, hogere conversieratio's en record rates van het gebruik van de APK werkstations.

Protyre’s Head of Retail Marketing, Morgan Jamison: 

“Sinds we voor het eerst hebben geïnvesteerd in een marketingdatabase en FastStats en PeopleStage, hebben we gezocht naar manieren om het rendement op onze investering te maximaliseren. We zijn een zeer datagedreven bedrijf, zowel vanuit het perspectief van klantmarketing als de manier waarop we onze activiteiten beheren en uitvoeren. Dit laatste project, het synchroniseren van onze klantmarketing met onze operationele behoeften, heeft de manier veranderd waarop we nadenken over wat onze database en de Apteco Marketing Suite voor ons bedrijf kunnen betekenen. We hebben al bewezen dat data tevreden klanten oplevert en nu hebben we ook tevreden aandeelhouders!” 

Bezoek de Apteco award hall of fame om meer te weten te komen over Apteco’s award winnaars in de afgelopen 10 jaar. Lees ook de klantcases van voorgaande winnaars.